Op 28 juni as. verzorgt ACT! een deelsessie op het Thuiszitterscongres.

We gaan in op de professionalisering van docenten om bij te dragen aan meer inclusief onderwijs. Zie de beschrijving hieronder. Met deze link ga je rechtstreeks naar de website van het congres.

 

10. Thuiszitters: leerkrachten maken het verschil
drs. Hans Pollen (ACT!) Adviescentrum Thuiszitters,
mw. Indi Hondema (ACT!)

Leerkrachten krijgen onverwacht te maken met signalen van teruglopende participatie van een leerling. Welke handelingsmogelijkheden heeft u en ontwikkelt u om de leerling te blijven bedienen?
We verkennen de mogelijkheden van het door ACT! gehanteerde Passende Onderwijs Constructie-model POC). We zoeken de grenzen op van onderwijs-zonder-zorg. Tevens welke opties er bestaan om terugkerende thuiszitters waar nodig maatwerk te bieden. Tenslotte laten we u ervaren wat het betekent wat leerlingen u willen vertellen op basis van de Present Child-methode.

Leerdoelen:
De noodzaak van specifiek professionaliseren inzake het thuiszittersprobleem

  1. u kunt uw rol en toegevoegde waarde als leerkracht inzake voorkomen en oplossen van thuiszitcasussen beschrijven
  2. u heeft inzicht in de mogelijkheden van het Passende Onderwijs Constructie-model (POC)
  3. u ervaart en reflecteert op het spiegelgedrag van leerlingen voor uw eigen professioneel en menselijk functioneren

Leeftijdscategorie
L
eerlingen PO, VO en MBO: dus van 5 – 20 jaar

Deelnemers/doelgroep
Leerkrachten PO, VO en MBO

ACT! acteert op Thuiszitterscongres

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.